COOKIEBELEID - SIM
De website van Bureau SIM maakt gebruik van cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van onze website kunnen verbeteren.

0481 74 50 91

Interview met Marga

Marga is een van onze zorgondersteuners PLUS die graag haar rol bij SIM met u wilt delen

Waarom SIM?
Na bijna 30 jaar bij het TEM-station te hebben gewerkt, vertelt Marga, wilde ik graag iets in de zorg gaan doen. Ik ben namelijk al jaren mantelzorger van mijn vader en voor mij voelt dat als dankbaar werk. Toen ik op Facebook las dat je naar Bureau SIM een open sollicitatiebrief kon sturen was mijn interesse gewekt. Omdat ik een SIM-medewerker kende heb ik haar gebeld en gevraagd naar haar ervaringen bij SIM. Ik werd zo enthousiast dat ik direct een motivatiebrief en een CV heb gemaild. Én ik vond het best spannend om ná 30 jaar weer te solliciteren. Maar nog steeds blij dat ik deze stap heb gezet.

Wat trok je aan?
De wijze waarop SIM werkt. Het is ‘echt’ anders en je ervaart dat al tijdens het kennismakingsgesprek. Seniorencliënten ontvangen geen briefje in de brievenbus dat er een medewerker komt ondersteunen. Bij ons wordt er gematcht want de klik moet er zijn. Elke medewerker wordt persoonlijk voorgesteld. Toen ik dat hoorde was ik aangenaam verrast. En dan die eerste werkdag! Zo leuk dat ik een speciaal welkomstboeketje voor elke cliënt mocht meenemen. Een boeketje voor een speciaal plekje!

Vertelt iets over jouw rol
De rol van zorgondersteuner gaat niet alleen over het huishouden. Je krijgt een band met je senioren, en een stukje eenzaamheid haal je weg. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen. Het schouderklopje, aandacht als ze jarig zijn, een opkikkerkaartje als ze ziek zijn, zorgen dat het met speciale dagen gezellig is in huis. Maar ook dat kopje koffie, een luisterend oor en het samen boodschappen doen is belangrijk. Verjaardagen worden bij ons nooit vergeten én we gaan ook op ziekenbezoek. Verder zijn wij goed voorbereid op calamiteiten door onze signaleringsrol en beschikken wij allemaal over het verplichte EHBO-AED-diploma. En wat ik ook erg leuk vind is dat wij sinds januari 2019 ook ingezet worden voor particulier gezelschap voor senioren met andere wensen.

Verlies hoe ga je daarmee om?
Dat is heel heftig vertelt Marga. Dan ben ik altijd zo blij dat ik één of twee keer in de week aanwezig was. De glimlach als je weer binnenkomt en dat ze het erg fijn vinden dat je er weer bent. Het voelt voor hen als een liefdevolle deken en dat geeft mij een speciaal gevoel. Het gevoel dat ik voor een ander iets mocht betekenen, ondanks het verdriet van afscheid nemen…

Wat wil jij tegen senioren zeggen als ze dit interview lezen?
Durf te vragen!
Wij weten dat senioren dat vaak heel lastig vinden maar uiteindelijk horen we altijd ‘hadden we maar eerder een beroep op jullie gedaan’.

NAAR BOVEN